tirsdag den 23. november 2010

Ballade i Noerregade? - nej, hos tandlaegen..

Hey Folkens!

Der er nu 2 dage tilbage inden skoleferien og vil derfor soendag paabegynde livet som lidt mere mzungu.
December staar bl.a. paa Kericho, Kakamega Forest, hvor planen er at bo som Tarzan, volunteersday i Nairobi, Mt. Kenya, Mombasa, Afrikansk jul og saa ikke mindst bryllup hos Phil! (Don't worry, Phil - i'm not saying anything bad about you - roedgroed.. :D)

Jeg har det godt.Blev forleden "celebrated" i skolen, fordi min klasse, (som ellers ikke forstaar engelsk) har forbedret sig virkelig meget! Hvor der foerkun var 4 elever ud af 36 derbestodmatematik,er der nu kun 10, der ikke er bestaaet. Vil sige at jeg er en smule stolt :)

Ellers er der ikke meget at lave denne uge. Vi fik besoeg af en mzungu-tandlaege sidste maaned,som tjekkede alle boernene. De kom saa i dag med ambulancen og samlede de op, der havde slemme problemer. Da ALLE laerere var absent, undtagen the dep. teacherog jeg, tog jeg med boernene for at lave balolade paa hospitalet.
Den "hvide" volontoer- tandlaege en del af et projekt som Sveriges Rotary klubber sponsorer. Et ganske velorganiseretprojekt!

I familien gaar det ogsaa godt. Er nu ved at vaenne mig til den lidt ensformige mad. Proever eller soedt at forklare min hostmor, at det er muligt at tilsaette smag til maden, uden at bruge 1 kg cooking fat. Jeg har vist hende det og ladet hende smage. Hun siger det er bedre, men maaske er det bare af hoeflighed, fordi maden hun tilbereder er lige fed.. Anyway - saa overlever jeg. Jeg tager en gaatur til Migori(ca. 6 km) og nyder de fantastiske mangoer og pasionfrugter!

Mange Kram Lise  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar