tirsdag den 15. februar 2011

Besoeg af Bruce Willis Fanclub!

Fra Nairobi fandt jeg ud af, at "Bruce Willis fanckub", Daniel fra Sweden, havde planlagt sin rute til at cykle gennem Migori. Af den grund inviterede jeg ham paa the her i det yderst varme Western Kenya!
Jeg moedte ham i migori Town - han var lykkelig over at have fundet et sted der havde kolde sodavand! Ud over det store smil, var han dog ubeskrivelig beskidt og rimelig exhausted - ikke ligefrem godt, naar jeg bor "up-hill", naar du kommer fra Migori..

Han blev 2 dage til at samle krafter til retsen af sin tur :) Han fik en masse kolde sodavand af min mzungu-familie og dejlig mad hos baade dem og min egen familie. Jeg slaebte ham med i kirke, hvilket maaske ikke var den bedste ide. Selv jeg kaempede mig igennem de mange kirke-timer. Det foerte dog til en supermarked tur for at koebe noget chokolade - synes lige vi havde fortjent det efter 4 timers skrigeri i 40 grader!

Da han drog afsted, paabegyndte jeg min sidste uge i skolen. De stoerre boern blev mere og mere stille omkring mig - lidt kaert.. Den sidste dag var fredag d. 4 feb. Jeg kom lidt senere, da jeg lige skulle pakke nogle ting derhjemme. Som en ganske almindelig da, var kun 2 laerere til stede, der var ingen frokost og boernene sad for sig selv at laeste. Jeg tog class 8 ud for at spille volley. Uden jeg taenkte over det havde vi vaeret ude i flere timer. Havde lovet min familie at vaere hjemme omkring kl. 16.00, men eleverne naegtede mig at gaa. De, bogstavelig talt, bandt mig til volleyball-paelen med et net - en anderledes, men livsbekraeftende oplevelse :) Da jeg endelig kom fri, tog jeg en sidste leg med de smaa med sjippe-tovet og hoppede saa op paa cyklen.

Det var det - de 6 mdr gik hurtigt. Jeg havde nu ikke troet det ville vaere saa svaert at forlade dem..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar