fredag den 28. januar 2011

Back to reality..

Sasa

Jeg er nu tilbage til virkeligheden, hvor alt smelter - selv min deodorant har begaaet selvmord!
Pt. er det saakaldt 'dry-season'. Det er saa varmt, at ingen kan holde ud at lave noget. Selv de lokale gir op, saa forstil jer lige hvordan os wazungu har det!
Det var egentlig en meget fed foelelse at komme "hjem", fordi alle huskede mig og tog godt imod mig igen, dog blir man lidt overrasket over deres greetings: "Hey Adhis!" - (sagt med et kaempe smil, saa man tror der kommer noget i dur med at de har savnet mig, men nej. Det fortsaetter saadanne: "You've grown big". Imagine hvordan mit mund lige skiftede facon. Udover det kan man faa kommentarer som: Adhis, now and days you are fat - why?"
Men, blev dog rigtig glad den anden dag, da mine elever sagde, at jeg ikke er en mzungu mere pga min nu brune og ikke hvide hudfarve :)

Tilbage i skolen er der ikke meget at lave - jeg synes det var lidt dumt at begynde et nyt fag, naar jeg kun har 2 uger igen. Saa er nu gaaet igang med at dekorere 'nusery-class'. Og saa er jeg ude det meste af dagen for at traene de smaa klasser i volleyball og fodbold - takker mor meget for at pakke de gamle fodboldskole-bolde ned i en pose og sende dem paa en baad til afrika! :)

Idag fik jeg nogle af eleverne til at graede, da jeg sagde, jeg ville smutte tilbage til Danmark snart. De stoerre elever, som jeg informerede under et ellers meget intenst game, respondede med: "Adhis, jeg tror lige vi skal snakke om det emne senere!"
Tilmed er laererne heller ikke meget for at lade mig gaa. De har alle en bror, soen eller faetter parat, som jeg kan gifte mig med..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar