mandag den 24. januar 2011

Den danska flicka

Det var jo egentlig meningen, at jeg ville vende snuden mod Migori den onsdag Jakob tog hjem, men jeg tog lige en dag ekstra, for at have tid til at besoege en ny volunteer og sige farvel til en af mine venner, der smuttede til Namibia. Den "ene dag  ekstra" endte ud i, at jeg blev i Nairobi til soendag..

Jeg moedte nogle svenske fyrer, der naermest adopterede mig.
Vi tog paa elephant-boernehjem, i krodillepark, hvor de drillede mig rimelig meget med min edderkopfobi. Dog var det ikke mig der blev vildt til grin, men Jonhny, som valgte at ofre sine shorts til et naesehorn. Denne begivenhed blev husket som "the Rhino-ride" og heraf fik han tildelt navnet "the Rhino-guy".
Jeg tog dem med paa etiopisk restaurant for at give den en smag af denne mad. De har nemlig et motto der siger: "Vi proever alting en gang". Tror ikke de proever det igen though. De grad under hele maaltidet, fordi de synes det var for staerkt! Tjenerne kiggede maerkeligt paa os, eftersom vi bestilte mad med "no spices" - de resulterede lidt i nogle smagsloese retter, men whatever..

Vi fandt ogsaa sammen med "Bruce Willis fan-club" eller den ene part var det nu kun. Han har begivet sig ud paa en cykeltur fra Cairo til Capetown, delt i 2 dog. Saa han er lige startet igen fra Nairobi efter en pause i Sverige siden maj 2010. Med ham og de to andre fyrer tog vi i biografen, eller det var i hvert fald planen. De tog i biografen, jeg var "stuck in traffic", hvilket Mr. Sebastian Unafraid fandt rimelig sjovt? anyway - saa driller jeg dem med, at deres plan var at se "Tangled"(en disney film). De paastaar at de ikke viste filmen var for boern - host host :D

De drenge udsatte mig for en masse, saa efter en bytur til "the black diamond", hvor Sebastian blev konfronteret med en skraemmende kvinde, der mente han var lidt for energisk paa dansegulvet, og efter han proevede at faa opmaerksomhed ved at smide en oel for foedderne af mig, maatte det fredag aften vaere "the Rhino-guy"s tur til at faa opmaerksomhed. Saa efter han havde faaet adskillige shots af diverse folk/alkoholierer i baren, blev han udsat for en klipning.
Han og Daniel(bikeren) gik herefter hurtigt i seng. Daniel havde vaeret frisoeren, saa tror han var godt traet ogsaa.
Den nat viste sig at blive rigtig underlig. Tror Seb og jeg sagde godnat til de andre i baren omkring kl. 3am. Jeg fik ham til at traekke den lidt, indtil jeg var sikker paa, at alkohpolieren var fadet i soevn. Da jeg smutter ind ad - virkelig toiet-traengende - finder jeg denne gamle mandmed en cigaret i haanden og proever at finde sin vaj til toilettet. Jeg gemmer mig, og smutter saa ind i seng. Manden falder saa i soevn paa toilettet og vaagner foerst op igen 5am. Paa dette tidspunkt vaelger han at at sige som en hest i godt 10 min! Jeg var lige ved at smutte ud til drengene og moeve miog ind i deres telt, men var lidt bange for at stoede ind i manden..

Ejerne paa Upper Hill Campsite er fantstiske - jeg foeler mig saa meget hjemme. Tror ogsaa svenskerne havde lidt svaert ved at forlade stedet.. Det er fedt at hoere deres historier og hoere om de mystiske mennesker de har haft boende. Samtidig lytter de med glaede, naar man fortaeller! Fantastisk sted!

Da drengene smuttede blev jeg efteradst med navnet "den danska flicka". Det var lidt trist, men samtidig en paamindelse af, at jeg skulle vende snuden hjemad..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar