lørdag den 1. januar 2011

Med snuden mod kysten..


I takt med at solens straaler begynder at ramme landskabet kl. 6.am, dukker mystiske/anderledes ting op som fx skibscontainere, palmer og en masse indere. Temperaturen er nok ikke meget anderledes end i Migori, men fugtigheden er saa hoej, at man faar lyst til at sig ned med en svoemmetur i krokodillebasinet.
fredag besoegte vi en krodillepark og saa "Big Daddy" blive fodret. Jeg har aldrig set saa stor en skabning! Uden kendskab til hans stammenavn, har Frank og jeg konkluderet, at han er luo(en stamme i Kenya), da ogsaa han praktiserer livet med flere koner.
Som en afslutning paa denne dag, blev jeg angrebet af baade krokodille og slange - dog havde jeg fuld kontrol over begge attacks :)



Vi blev placeret i en super villa ca 10 min fra stranden. Her er fedt, men jeg kunne aldrig bo her i Mombasa - mit haar er alt for puffy i denne fugtighed!
Anyway, saa blev vi budt velkommen af hushunden. Uden at taenke over det saetter jeg mig paa hug og siger "Hey hunden!" og fortsaetter med kommunikationen paa dansk. Jeg faar kigget op paa forsamlingen og set at folk ser mere eller mindre skraemte ud. Det endte selvfoelgelig i et stort grin og en paamindelse om, at dansk er "the silent language".. :)

I Mombasa sveder du nok nogenlunde 24/7, saa naar havet kommer til syne, kan det ikke gaa staerkt nok med at komme i. Men til din stoerste overraskelse blir du ikke ligefrem koelet ned - vandet er naesten ulidelig varmt! Helt forfaerdeligt :)


Tilbage til nogle af de normale sjove hverdagsting, faar man sig tit et rigtig godt grin af at lytte til de lokales hilsner. Drengene faar typisk raabt en fodboldspillers navn efter sig. Drengene laver sjopv med det og faktisk gaar ud og koeber en T-shirt med navnet der blir raabt oftest efter dem :) Ellers blir man kontaktet som "ssss", "brother", "sister", "my dear friend".
Forleden opdagede jeg en ny. Med gadesaelgernes kendskab til engelsk, blir vendinger tit lidt sjove, hvis man er mere end en, som fx. "How is yous" eller "hellos"

Sidste dag i Mombasa skulle fejres med en fantastisk droemmetur bag lyseroede gardiner(massage) for kun c. 28 kroner!!

Alt det bedste herfra :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar