søndag den 15. august 2010

Hakuna matata

Hey venner!

Nu er jeg her! Flyturen gik godt og blev samlet op i lufthavnen sammen med 2 volontoerer fra USA. Vi var egentligt bare traette, men allerede i bilturen fik vi lidt et stort kulturchok! Chauffoeren havde aebenbart lagt maerke til, at en bil fulgte efter os, s[ vi holdte ind paa et hotel og 2 politibetjente hoppede ind i bilen med deres kaempe guns - jeg var lykkelig for, at jeg sad bag dem, saa jeg kunne se, hvad de foretog sig! Det skal lige siges, at vi 3 bestemt ikke havde ordforraad til at forstaa noget som helst af hvad de sagde, saa det var en super speciel oplevelse, men samtidig sjov. Vi grinte i hvert fald en del af det - saa hakuna matata ;)

Naa, men vi kommer saa tilbage paa skolen og faar at vide, at vi blir 17 frivillige, heriblandr 14 tyskere - det vil sige resten, men det gaar nu nok :) Vi er blevet anbragt paa en highschol for piger, den blir vist nok altd brugt. Jeg synes allerede  det er super fedt. Fedt at snakke alt andet end dansk og i morgen begynder vores swahilitimer - kan slet ikke vente, paa trods af, at de nok ikke snakker swahili  i Migori, men derimod deres eget stammesprog, men det skal nu ogsaa blive godt.
Judith, som er ansvarlig, fortalte, at der vist nok var 2 boern i familien, jeg skal bo hos en lille en og en paa 10 aar, mente hun, saa det blir hyggeligt.

Vi holder lige stop for vores byvandring, saa har fundet en computer med en form for tastetur, dog uden bogstaver paa, saa det goer det altsaa lidt svaerrere, heh. I aften skal jeg se om vi ikke faar lidt fritid, saa jeg kan spille lidt, det er bare ikke let at faa lys og gider jo heller ikke afskaere mig fra gruppem, saa skal lige have fundet en loesing..

Jeg har fundet ud af, at der er en del af de andre der skal arbejde i omraaderne omkring mig, altsaa fx Kisii og Kericho, saa dem haaber jeg at kunne meades med nogle gange. Det er fedt at vaere her og har det godt, men glaeder mig til at komme ud til mit projekt, saa jeg ikke foeler mig saa turistet.

Det var alt for denne gang - der gaar nok et stykke tid, inden jeg kommer paa igen, haaber du overlever Jon? :D

Byebye..

5 kommentarer:

  1. Godt du har det godt :D . Jeg overlever, og venter spændt på næste indlæg!

    SvarSlet
  2. Hej musen
    Pu ha, det er da godt, at vi ikke vidste det mens vi ventede nyt fra dig. Det er nu lidt for spændende. Dejligt at høre nyt fra dig, og glæder mig til næste gang, du får mulighed for at skrive. Her forsøger vi at lave mindre portioner af mad. Vi lærer det vel inden du kommer hjem. Knus mor

    SvarSlet
  3. Hej Lise,

    Godt at høre du er vel-ankommet til Kenya "uden strøm". Håber og tror, trods den lidt voldsomme start, at du får en super god oplevelse, som du kan tage med dig resten af livet.

    Glæder os til at høre / se mere fra dig.

    Fik du købt en "lille" sax?

    Mkh. J-JAM

    SvarSlet
  4. Hey Lise.. :)
    Fanme da godt at høre at du får oplevet lidt af hvert allerede.. :)
    Håber sku du nyder det dernede..

    Kasper.. :)

    SvarSlet
  5. Hej igen
    Hej Musen
    Har forsøgt at ringe til dit nye nummer, men et eller andet er ikke som det skal være. Virker i hvert fald ikke.
    Det lyder til, at du har det rigtig godt. Og vi er glade for, at du tænker på os ind imellem.
    Mon ikke al din kræsenhed er forsvundet når du kommer hjem?
    Glæder os til at høre om din familie ude på landet.

    Knus mor

    SvarSlet