lørdag den 21. august 2010

Hey igen venner!

Der er faktisk ikke sket det vildt store siden sidst, men vil lige update jer alligevel :)
- at vaere den eneste dansker er for det meste fedt, men dewt har givet mig et nyt nick-name: Denmark eller danish, saa det er ikke saerlig personligt :) Og hver gang der er noget der er anderledes end Kenya, blir der sagt, som i Denmark eller "like if you were dansih" - saa jeg faar rimelig meget opmaerksomhed!
Samtidig finder gruppen det danske sprog virkelig virkeligt sjovt, og har nu omdoebt det til "the silent language", pga de utrolig mange stumme bogstaver. Hver gang jeg siger et dansk ord, kommer det fra min en "how many silent letters do you have in that word?". Det er ganske morsomt!

Ej, og i gaar fik vi besoeg af en anden frivillig, Phil, som aabentbart havde brugt 2 aar paa at laere at sige "roedgroed med floede" og saa var han aabenbart bildt ind, at det betoed "jeg elsker dig" - jeg har aldrig grinet saa meget! Han har vidst gaaet rundt og sagt det til hans kommende kone i vildt lang tid. Hendes respons har doig bare vaeret "are you insulting me?"

Naa, men nu maa jeg smutte igen. Det blir lidt nemmere naar jeg kan gaa paa internettet uden de andre, saa jeg har lidt mere tid til at skrive.
I aften skal vi ud og opleve nairobi natteliv. Er egentlig vildt traet og foeler mest for at sove, men det skal nok blive sjovt :)

Hakuna Matata, Lise

4 kommentarer:

  1. Hey Lisepigen!

    Jeg har lige siddet og læst alle dine blogs og er super glad for det er kommet godt dertil og alt er okay. Jeg er selv lige kommet hjem fra Norge, det var virkelig en fed tur?! ;O

    Nå men, jeg glæder mig meget til at høre mere om alle dine oplevelser. Nøj hvor må det være vildt, at kunne få lov til at opleve ting som disse.

    Tænker på dig.
    -fine! :-)

    SvarSlet
  2. Hej Lise musen
    Glæder mig til at høre om frikadellerne blev gode. Det er jo ikke meget du har deltaget i køkkenskriverierne herhjemme. I stedet for gris kan du bruge lam eller måske kalvekød. Spændt på at høre, hvad du kan få fat i?
    Vi har det godt. Er noget trætte af vejret, som består af blæst og regn. Glæder os til at høre nyt. Skal hilse fra far. Gæt hvad han ser i TV. Så nu går jeg i køjen. Knus mor

    SvarSlet
  3. Hej Lise.
    Spændende er det at læse dine blogs. Er du flyttet ind til din nye familie - uden STRØM med din MEGA hårtørrer ????
    Peter er rigtig glad for sit job i SFO-en, hvor han er i gruppen for 3- klassserne. Han håber snart, at skolen har brug for ham, som lærervikar.
    Hav det nu godt og pas godt på dig selv.
    Knus fra os alle 5 her i Lynge - M. Else

    SvarSlet
  4. Hej Lise
    Skulle lige hører fra ungerne om du er blevet god til at tale afrikansk.
    Det lyder som om du er havnet i paradis med alle disse tyskere :o) ja oder ja :o)
    Her i Bisserup nærmer sig jo en fødselsdag, som ikke må gå stille for sig - jeg skal dog lige prøve at aflive alle teorier om, at man ikke behøver at træne mere end 14 dage for at kunne løbe 5 km.
    Pas nu godt på dig selv, også når det bliver mørkt - (den var sjov)
    Knus fra alle her i det sydlige Bisserup - mvh Dorte

    SvarSlet